Wycieczka do Krakowa

21-04-2024 15:52

Wawel Wyspiańskiego, Apartamenty Królewskie i Kopiec Kościuszki zwiedzone!

W dniu 20 kwietnia 2024 r. 40-osobowa grupa członków i sympatyków Oddziału PTTK w Końskich miała okazję odkryć ciekawostki Krakowa i spojrzeć na miasto w wysokości Kopca Kościuszki. Wycieczkę rozpoczęliśmy wyjazdem o wczesnych godzinach porannych. Punktualnie o umówionej godzinie spotkaliśmy się z przewodniczką p. Kariną, która przygotowała dla nas ciekawy program na cały dzień. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wawelu, a dokładnie Prywatnych Apartamentów Królewskich z bogatą kolekcją mebli, obrazów i zastawy stołowej, tej srebrnej, jak i porcelanowej. Nie zabrakło ciekawostek z życia władców i humorystycznych opowieści. Następnie udaliśmy się na wystawę "Wawel Wyspiańskiego" - jubileuszową i wielowymiarową wystawę czasową poświęconą wszechstronnemu twórcy i artyście, dzięki niej poznaliśmy m.in. pomysły mistrza na zagospodarowanie Wzgórza Wawelskiego oraz jego twórczość dramatyczną. Dopełnieniem wystawy była wizyta w kościele św. Franciszka, dla którego Wyspiański wykonał polichromie i witraże. Następnie pani przewodnik zabrała nas na Kopiec Kościuszki, gdzie z kolei mieliśmy przyjemność zapoznać się z ekspozycją "Kościuszko - bohater wciąż potrzebny", przybliżającą biografię naszego bohatera narodowego, jego talenty oraz niezłomny charakter. Pięknym podsumowaniem podróży po Krakowie był wspaniały widok na miasto z wysokości Kopca Kościuszki. I to w pełnych promieniach słońca, mimo iż przed południem deszcz troszkę nam dokuczył. Po czasie wolnym na rynku wróciliśmy punktualnie do Końskich.

Dziękujemy za udział w wycieczce i zapraszamy serdecznie na nasze kolejne inicjatywy!