Słoneczna Pszczyna

13-03-2017 18:37

W dniu 11 marca 2017 r. wyruszyliśmy na kolejną autokarową wycieczkę turystyczną. Tym razem zwiedzaliśmy Zamek Hochbergów w Pszczynie oraz Muzeum Tyskich Browarów Książęcych. Dopisała i pogoda i humory przede wszystkim... na koniec!

Silną, 40-osobową grupą wczesnym rankiem wyruszyliśmy w długą, autokarową trasę przez Jędrzejów i Szczekociny do samej Pszczyny. Będąc chwilkę przed zaplanowanym zwiedzaniem Muzeum Zamkowego mieliśmy okazję spenetrowania w pełnym słońcu parkowych zakamarków oraz malowniczego, niewielkiego ryneczku miasteczka. Zwiedzając zamek z przewodnikiem poznaliśmy dokładnie wspaniałą rezydencję pszczyńską, niektórzy z nas mieli nawet czas na zjedzenie pysznych naleśników w kawiarni przy Bramie Wybrańców. Następnie przejechaliśmy do Tychów, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum i zakład produkcyjny Tyskich Browarów Książęcych. Na wstępie przywitał nas sam Jan Henryk XI Hochberg von Pless, a potem w towarzystwie miejscowych przewodników odkryliśmy historię piwa oraz mieliśmy okazję wszystkimi zmysłami poznać składniki, z których jest przygotowywane. Na koniec rzuciliśmy okiem na aktualną rozlewnię i skorzystaliśmy z zaproszenia na degustację. Potem jeszcze tylko wspólna fotografia i cóż, trzeba było wracać do Końskich! Dziękujemy wszystkim za wspólną wyprawę i polecamy się na kolejne!

Pierwsza w tym roku wyprawa po Koronę Gór Świętokrzyskich już 22 kwietnia :-)