Mgliście, ale bajecznie kolorowo

28-10-2016 7:16

Zrealizowany ostatnio V Rajd po Koronę upłynął nam pod znakiem mgły. Niewiele mogliśmy podziwiać krajobrazów górskich, choć trasa zapowiadała się niezwykle atrakcyjnie. Uczestnicy udowodnili jednak, że żadne jesienne nostalgie nie są im po drodze.

Dzielnie przemierzali kolejne kilometry, a z uśmiechem na twarzy pokonywali przewyższenia! A było ich nie mało!

Wystartowaliśmy jak zawsze z przystanku ks. Granata, kilkanaście minut po godzinie 8.00. Tuż po 9.00 spotkaliśmy się w Michniowie z pracownikiem Mauzoleum Martyrologi Wsi Polskich, który w tym dniu otworzył obiekt specjalnie dla nas. Lucyna Jakubowska - prezes Klubu Turystyki Aktywnej PTTK Pasat zapoznała wszystkich obecnych z tragiczną historią miejscowości i jej mieszkańców. Po chwili zadumy, rozpoczęliśmy wędrówkę niebieskim szlakiem turystycznym w kierunku "jaskini Ponurego". Zważając na strome podejście oraz pająki jaskiniowe zdobyliśmy 14 wzniesienie do kolekcji - Kamień Michniowski.

Następnie podjechaliśmy do miejscowości Psary, skąd pieszym szlakiem turystycznym koloru zielonego udaliśmy się na szczyt Bukowej Góry. Bogatsi o historię Psar i biografię Stefana Żeromskiego wspinaliśmy się pomiędzy bajecznie kolorowymi bukowymi liśćmi skąpanymi w jesiennej mgle na wysokość 482 m. Krótki postój przy "Obraziku", a następnie sesje zdjęciowe przy pomniku przyrody "Bukowa Góra" i kamieniołomie urozmaiciły czasochłonną wędrówkę przez najdłuższy szczyt Pasma Klonowskiego. Zmęczeni, ale dumni z pokonanych przez siebie kilometrów, wróciliśmy do Końskich.

Kolejna wyprawa już 19 listopada - ostatnia w tym roku! Kierunek - Szydłowiec i najwyższy szczyt woj. mazowieckiego: Altana!