Relacja z I Rajdu po Koronę

18-04-2016 12:59

Tego się nikt nie spodziewał! Frekwencja, pogoda i dodatkowy punkt programu sprawiły, że I Rajd po Koronę w sposób znakomity zainaugurował kolejny cykl imprez ph. "Zdobywamy Koronę Gór Świętokrzyskich"!

Wyruszyliśmy o godz. 8.30 autokarem z Końskich do Kielc, jak zwykle, z przystanku przy ul. ks. Granata. Po niespełna godzinie, silną 65-osobową grupą rozpoczęliśmy zwiedzanie Sali Tradycji Centrum Przygotowań do Misji Zagranicznych pod czujnym okiem st. chor. Rafała Kurowskiego, który przybliżył wszystkim historię słynnych "Czwartaków" oraz opowiedział o misjach pokojowych i zagranicznych pełnionych przez naszych żołnierzy. Po zwiedzeniu jednostki wojskowej na Bukówce udaliśmy się na szlak. Całą grupę prowadziła Lucyna Jakubowska, przewodnik świętokrzyski i prezes Klubu Turystyki Aktywnej PTTK PASAT w Końskich.

Przemierzyliśmy trasę ok. 12 km, na odcinku z Bukówki do PKP Sitkówka. Wędrowaliśmy szlakiem pieszym koloru niebieskiego im. Edmunda Padechowicza, który przebiega po południowej stronie Kielc m.in. przez Pasma Posłowickie i Dymińskie. Do odznaki Korony Gór Świętokrzyskich zdobyliśmy dwa wzniesienia:Telegraf (409 m) oraz Biesak (381 m). Miłych wrażeń dostarczyły nam widoki z wymienionych gór, z Kielcami u naszych stóp. Chwilę wytchnienia zaliczyliśmy też na Miejscu Obsługi Rowerzysty pod Pierścienicą.

Kolejna wyprawa już 14 maja! Powędrujemy z Oblęgorka, przez Górę Baranią na G. Sieniewską.